Wednesday, March 30, 2011

hrummm......


sudah lewat mlm...badan rase penat sngt2..tpi otot mate masih belum longgar...entah..., tak tau la apa kena dengan aku hari ini...mcm2 hal la...mintak maaf awk ,saya tak dengar kate...(die suruh tido awl).....
"pergi la tido esk sy kejut subuh,nite ily"
(^.^)
mesti korng hairan kan...x yah nk hairan2...kepada sesiapa yg belum kenal aku ..ini la aku (aku adalah aku)...nak kata hebat ? "tapi hampeh"....nk kate bagus...."jahat pulak".....aku pun x tahu la , 
apa masalah yang menghimpit aku ini....entah, biler aku nk buat something je mesti ada something wrong....boleh di kate kn la semua benda yang aku harapkn x mencapai apa yang di impikan, semua jadi lain...nk buat baik salah...nak buat salah ...lagi salah ....(nasib baik still ada orng syg lagi)
ada kawan2 kata aku ini "pendiam'' ....(pendiam la sangat) , sebenar nya ak ini boleh di ketegorikan sebagai 
seorng yang "bukan spesis pendiam","kenape ah ???"
 sebab ak ini selalu membebel..."pok pek pok pek" , lebih2 lagi kalau topik yang ak tahu...ermmm..susah nk percaya kn ?...kalau tak percaya tanya la orang yang aku ter paling dan sangat sayang
 (cikgu BM , anak murid mintak maaf buat tatabahasa silap huhuhu)...aku ini salalu bising2,
 kalau kat dorm itu macam singa, gelak macam kambing patah gigi,terloncat sana , terloncat sini, mcm kangroo kaki empat..
ermmmm...tapi , dalam banyak benda tu aku dah banyak buat silap...
kadang-kadang kesilapan yang ak dah buat mesti berulang2 kali....macam tak insaf...bukan x ambil berat pasal masalah itu tapi aku pon tak faham....itu la pasal....(=.=)
ada "sekutu-sekutu " aku cakap yang aku ini seorng yang "pelik" bahasa beralas nyer "unik"...entah , aku pon x faham , kenapa dorang suke sangat cakap aku ini pelik...
"oit2...!!! kenape?"
(soalan biase yang aku tanya kat dorang)
(dorang balas) "ko itu pelik...buat benda2 yang bukan2...haha...sampai cikgu pon cakap ko pelik"
kalau sebut2 pasal P.E.L.I.K ini teringat kat arwah engku...arwah la yang selalu cakap kat cikgu yang aku ini pelik (terutama cikgu azfa ,  cikgu faridah), lebih2 lagi kalau aku buat silap...mesti kaur ini :
"hahahaha ..budak pelik, cikgu, die ini pelik...sebab itu mcm itu"
(^.^)
mungkin doa mereka2 ini makbur kot...sebab itu aku jadi macam ini...
"awak, saya suka orang pelik...pelik itu lain dari yang lain"
(ayat ini selalu buat ak senyum)
bagi aku korang nk panggil aku pelik ke apa...aku tak kisah ...sebab, pelik itu sama dengan seorang yang kreatif...(kreatif la sangat), korang jangan la rasa serba salah...sebab aku da terlatih untuk ini...(ayat sedih),bagi aku, susah nak mempengaruhi fikiran seseorang itu
 kalau da die fikir macam itu kat kita...
aku suka lagi jadi "pendiam"(pasif) sebab kalau aku aktif mesti ada buat masalah dengan orang lain....tak kira la dengan adik2 ke , dengan kwan2 , dangan die ke..mesti ada....diri aku makin hilang keyakinan dan cepat putus asa
sebab itu ak "diam"
sebab apa aku "diam" kalau kena benda2 yang koarng buat...??
sebab aku tak nak kehilangan korang semua, aku suke berkwan....bukan maksud nya aku simpan dalam hati ( tak sama sekali)
tapi lain la kalau ada yang anggap aku ini tak baik dan hanya menyusahkan sahabat yang lain dan diri die...
tak apa...apa2 pon korang anggap kat aku ,kita still "geng" 
aku x ada best friend...yup !...sejujur nyer la...memang tak ada...sebab aku tak nak melevelkan erti sahabat itu...semua sekali sama,baik yang tinggi , yang kurus , yang montel , yang besar, yang2 ...bla2...(malas nak tulis)...semua sama....
"kawan biar sejuta , musuh jngn sepuluh"
(ayat kahiruddin, member darjah 5 sekolah lama dlu before dia pindah)
(^.^)
korang mesti ada yang terasa dengan aku kan ???...
"sombong" " da la nerd " " PoYO giler " berlagak tol "
sepuloh jari tangan tersusun unutk minta maaf...sory eh kwan2....aku tak berniat pon nk buat korang rase mcm itu....
ada satu hari ini...time itu matahari bulat kuning2 kat ats langit ( tak hujan), hari itu aku happy sebab hari sabtu..( budak2 plkn dapat enset la kata kan) ....tiba - tiba, die tnyer
 "biler tarikh lahir ko ??"
(aku senyum sebab tak bape dengar)
 "eleh !!!!...poyo giler ko"
aku pon x faham.....huhu...itu la first time aku ase kecik hati.....
(mintak maaf kepada orng yang berkenaan walau pun tak tau siapa)
tak tau la, hari itu aku mudah terase....ada prob kot...tak ingat..
hurmmmm....
hari ini pon buat masalah juga...masalah lagi "tajam"
itu la azrin , nk buat perubahan secara mendadak ....dah timbul masalah...
aku ingat nak hilang kan semua ini , dengan konsep "mesra sahabat , mesra lebih kat orng tersyg , mesra banyk kat family"
korang tahu tak konsep apa ini....faham tak?...
mesti tak faham kn ?....
sebut la ulang2 kali konsep tu mesti faham....(>.<)
tapi , malang nya aku....da tersilap ...dan terulang kesilapan lepas2...agrrr !...bosuih tol aku...
biase la manusia...tak boleh lari dari malakukan kesilapan...cuma boleh melenggahkn nye...lama2 mesti silap jgk...
tapi ....aku tak bermaksud untuk lebih2 sekadar pangkat sahabat je....tak tahu la kalau orang lain pandang lain,,,
"diffrent people, diffent ways" ( ayat juon)
tak ape aku terima apa yang berlaku dan ambil sebagai pengajaran (jangan terlalu bersosial)
tapi aku mintak satu je....jangan la cakap yang bukan kalau tidak benar....
aku tak boleh terima itu semua (fitnah la maksud nyer)...kalau salah faham still boleh terima lagi,
korang pandai2 la fikir...jangan sebab sos cili, pedas milo satu tong....

"ko akan menyesal"
(ayat last aku cakap selalu nye kalau marah,ingat lagi x ihsan ???)
(^_^)



"HIDUP TANPA CABARAN IBARAT , HANDPHONE MAHAL YANG ADA 
3G ,  KAMERA BERKUALITI TINGGI  , LAGI MEMORI BERGIGA-GIGI  , TANPA KREDIT DAN BATERI ,di mana kosong tanpa orang guna dan tiada apa2...(hitam)"



huh ! (^.^) 

BM plak la...malas nk fikir ayat BI..n 1st entry aku tanpa pic ! (bangge)

1 comment:

terima kasih daun keladi, lain kali komen lagi :)