Monday, April 4, 2011

senang, simple, 5 minit dan MANIS.......

 mesti korang ada yang terfikir macam ini
" apa benda la azrin ni"
" die da mule buat pelik2"
"pelik- pelik la die ini"
(tak payah nak sorok-sorok aku dah tahu apa yang korang fikir, aku kan hebat ,perasan hebat)

Ini , aku nk share dengan korang pasal 1 secret recipe yang aku cipta sendiri...
aku panggil mknan ini
"MBS"
atau 
"MOS"
mesti korang nak tau kan asal nama die mcm tu...
actually ....name-name ini sebenarnya singkatan kepada makanan itu ,tujuan aku buat macam ini supaya 
mudah ingat die punyer bahan....(2 dalam 1, ingat name terus ingat bahan die)
1st
"MBS"
bukan GBS (geng bas sekolah) =.=
maksud die 
Milo , Biskut , Susu
haha

2nd 
"MOS"
Milo ,Oat , Susu



senang tak ingat....
senang je kalu nk buat.....aku rase semua orang boleh buat bende ini
budak-budak umur 5 tahun pon boleh buat....
(suggestion : sape2 yang ada adik ,suruh la dorang TOLONG buat)
=.= jagn BULI

mule2, sediakan gelas
lepas itu , guna kn sudu meja untuk menyudu Milo sebanyak 3 
siap itu , guna kn sudu yang sama untuk Oat (untuk MOS)
tpi untuk MBS korang amik la 3- 4 keping biskut tawar (hancurkan terlebih bahulu)
campur kn mereka berdua ini...dan akhri sekali
letak la susu pekat krim sebanyk 2-3 sudu...
gaul !

sehingga kesemua bahan sebati

enjoy !




aku tau mcm tak menyelerakan , tapi orang cakp 

"kalau tak rasa, maka tak kenal "



2 comments:

terima kasih daun keladi, lain kali komen lagi :)